مسئول دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان يزد گفت: طرح ضيافت انديشه از اول تا شانزدهم ماه مبارك رمضان سال جاری در استان يزد برگزار می‌شود.

اعظم السادات میرجلیلی_ خبرنگار یزدفردا، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدحسين متوسل، مسئول دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان يزد صبح امروز، 18 تیرماه در جمع اصحاب رسانه استان، افزود: ارتقای دينی و معنوی دانشجويان و اساتيد، مقابله با تهديد نرم و مسائل سوء فرهنگی دشمن، ارتقا و انتقال مفاهيم قرآنی از مهمترین اهداف اين طرح است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات كرسی‌ آزادانديشی، نقد فيلم، كمك به محرومان و مشاركت‌های دانشجويی از جمله برنامه‌های فرهنگی و تربيتی اين طرح خواهد بود.

مسئول طرح ضيافت انديشه استان يزد اظهار كرد: در اين طرح دانشگاه يزد ميزبان خواهران و دانشگاه علوم پزشكی شهيد صدوقی يزد نيز ميزبان برادران خواهد بود و دفاتر نهاد در دانشگاه‌های پيام نور، آزاد اسلامی و فنی شهيد صدوقی نيز در اجرای اين طرح همكاری خواهند داشت.

وی با اشاره به اينكه حضور در طرح ضيافت معادل گذراندن چهار واحد تحصيلی است افزود: آشنايی با متون اسلامی، انقلاب اسلامی و اخلاق اسلامی از دروس ارائه شده در ضيافت انديشه امسال هستند كه دانشجويان شركت‌كننده در اين طرح بايد دو درس از مجموع اين دروس را انتخاب کنند كه به‌عنوان گذراندن چهار واحد درسی خواهد بود.

حجت‌الاسلام متوسل با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه برای سومین سال است که برگزار می‌شود، گفت: يكهزار و 310 دانشجو شامل 628 دانشجوی خواهر و 682 دانشجوی برادر از دانشگاه‌‌های استان يزد در این طرح شرکت می‌کنند.

وی همچنين از برگزاری طرح ضيافت اندیشه برای اساتيد خبر داد و گفت: اين طرح سال گذشته با حضور 500 نفر از اساتيد دانشگاه‌های استان در پنج پايگاه برگزار شد و امسال نيز حدود 500 نفر از اساتيد در چهار پايگاه شامل دانشگاه‌های يزد، علوم پزشكی شهيد صدوقی، آزاد اسلامی و دانشگاه پيام نور در اين طرح شركت خواهند كرد.

وی ادامه داد: اجرای اين طرح برای اساتيد علاوه بر تقويت بنيه اعتقادی و دينی آنان برای حضور در كلاس‌های درس، در ارتقای وضعيت اساتيد نيز موثر خواهد بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا